Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
scheerder
Wie kan me een goede scheerder aanbieden en op wat moet je letten bij het scheren van een alpaca ?
Antwoord
Ik heb een aantal namen en adressen. Mail mij maar even, want ik weet niet of het goed gevonden gaat worden als ik de namen op dit forum zet.
Groetjes,
Anita
Antwoord
(22-03-2010, 12:21 PM)Alpaca Weide schreef: want ik weet niet of het goed gevonden gaat worden als ik de namen op dit forum zet.
Groetjes,
Anita

Alles t.b.v. de alpaca en de onderhoud van de alpaca mag op het forum vermeld worden. Promotie van bedrijven om alpaca's te verkopen wordt niet toegestaan.

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord

Hallo

Ik heb een vraag over het scheren van een alpaca.
Onze merrie staat in de winter als het erg ( maar dan wel erg) koud is zo te rillen.
De andere alpaca's doen dit niet!!
Is er een mogelijkheid de merrie wat minder kort te scheren zodat zij in de winter een wat dikker jasje heeft?
Volgens onze scheerder is het verschil in scheerstand minimaal en zal het geen verschil uitmaken.
ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Groetjes Agnes.Dodgy
Antwoord
Hoi Agnes,

Wij gebruiken altijd een camelid ondermes. In vergelijking tot het gewone ondermes dat bij schapen gebruikt wordt is dat er 6-10 mm wol op het dier blijft staan. Dit is eigenlijk van belang tegen verbranding in de zomer. Om meer wol in de winter te krijgen moeten de dieren vroeg in het voorjaar geschoren worden. Dit kan bv vanaf half april. Bij een wolgroei van 1 cm per maand moet er genoeg wol zijn voor de winter. Wanneer het dier nog staat te rillen dan zal er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand zijn. Wat je ook kunt doen is een alpaca jacket gebruiken zodat het dier zijn energie niet alleen hoeft te gebruiken om warm te blijven. Bij een gezond dier is dit niet nodig.

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)