Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is de alpaca geschikt hiervoor?
Hallo,

Mijn vraag is;

Zijn alpaca's geschikt om op een beurs neer te zetten?
Het gaat om 4 uurtjes in Gouda einde van de middag begin van de avond.
Heeft u zelf alpaca's en lijkt u het leuk om de alpaca te promoten stuur mij dan alstublieft een berichtje? Of als u iemand weet die hier aan mee wil werken?

Zijn alpaca's geschikt om aangeraakt en verzorgd te worden door andere mensen dan hun vaste verzorgers.
Wij denken aan een bedrijf waar je kan Alpaca's kan knuffelen en met alpaca's wandelen.

Alvaste bedankt voor jullie reactie,

Iris
Antwoord
Hoi Iris,
Zelf sta ik ook wel op beurzen ter promotie van het dier, maar heb altijd een grote weide ter beschikking, zodat de dieren niet continue aangeraakt kunnen worden. Ze gaan dan ander gedrag vertonen (schoppen spugen etc.). Je verpest het dier hier mee.
Tevens neem ik nooit drachtig merries mee, omdat dit te stressgevoelig is. Dieren die geschikt zijn om mee te nemen zijn ruintjes of hengstjes. Maar dat neemt niet weg dat het ook voor deze dieren stressvol is hoor!
Om de dieren tegemoet te komen is het prettig om een koppeltje mee te nemen die thuis ook al bij elkaar loopt. Ze zijn dan al aan mekaar gewend en dit geeft alweer een stressfactor minder!

Succes met de beurs!
Margreet
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)