Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stageplaats???
In het kader van mijn opleiding, biologische dynamische landbouw, en mijn interesse in alpaca's, heb ik een werkervaringsplek nodig. Ik loop nu al bijna een jaar stage bij een tuinbouw bedrijf, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk veel meer uit naar vee/dieren. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of er uberhaupt bedrijven zijn die op biologische wijze alpaca's houden en of er bedrijven zijn die wel interesse hebben in een heel enthousiaste stagiaire!! Biologisch heeft natuurlijk de voorkeur, maar wat ik begrepen heb worden er uitzonderingen gemaakt. Wat mij betreft wil ik gewoon heel graag ervaring opdoen met alpaca's omdat daar mijn interesse heel erg naar uit gaat.

Ik kan het verhaal nog veel langer maken, maar dit is eigenlijk wel waar het over gaat! Ik ben heel erg benieuwd naar de eventuele reacties!

Groeten Jeroen.

Geniet,
Verwonder
&
Beleef!
Antwoord
Hoi Jeroen,

Wij (alpaca-ranch) krijgen vaker vragen voor stage-plekken. Misschien is het handig om even je woonplaats of studieplaats te vermelden, zodat mensen gericht kunnen reageren. Natuurlijk ben je ook van harte welkom bij ons, maar dan moet je wel naar het Noorden reizen!

Groet: Margreet Joling
Antwoord
Hoi Margreet,

Ja dat had ik inderdaad niet vermeld, maar ik was eigenlijk zowiezo wel benieuwd hoe mensen hierop zouden reageren. Maar om het verhaaltje toch even compleet te maken.
Zelf woon ik met mijn gezinnetje in Deventer en loop nu stage in Brummen (dat is net onder Zutphen). De opleiding die ik doe is de enige in zijn soort in Nederland en dat is Biologisch Dynamische Landbouw aan de Warmonderhof in Dronten. 1 keer in de 2 weken heb ik 2 dagen les, een BBL opleiding dus.
Ik heb al eens mail contact gehad met Gert en die nodigde me toen ook al uit om een keer gewoon te komen kijken bij jullie. Dat staat ook nog steeds op de planning, maar wanneer is nog niet helemaal bekent. Ik heb een druk programma met stage, werken, studie en naast dat alles mijn gezinnetje.
Wat betreft de alpaca's begint het steeds meer te kriebelen. Ik probeer me vol te proppen met informatie en ben ondertussen aan het 'sparen' voor het boek van Eric Hoffman.

Maar vandaar dus mijn oproep!

Groeten Jeroen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)