Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
temperatuur buiten voor veulen
Rainbow 
Hallo , het is al weer enkele weken geleden dat ik mijn vraag stelde , en mijn kleine heerschap heeft de vorst goed doorstaan met zijn jasje aan, inmiddels ben ik lekker wezen snuffelen en van alles weer aan de weet gekomen, dus ik zal een paar veranderingen moeten aanbrengen in de verdeling van de alpaca.s hoe ze nu staan. mijn vraag is kan de kleine ook al dag en nacht buiten staan, er is een schuilstal , maar die is wel aan 1 kant open er zit wel een hek voor en ik let natuurlijk zelf wel op de hoeveelheid regen etc. dat ik ze onderdak zet als het te gek wordt:rolleyes
groetjes pien[/font]
Antwoord
Lekker naar buiten. Bij ons vaak eerste dag al...! Ook met deze kou en slecht weer. Moeten inderdaad wel kleine schuilgelegenheid tegen regen en wind hebben.
Groetjes, Leo
Antwoord
Ter aanvulling....

Deze dieren komen van oorsprong uit het hoge Andesgebeid (2000m-3000m), waar het overdag +30C kan zijn en 's nachts -30C. Enorme uitersten dus! Wij Europeanen zijn deze temperaturen natuurlijk niet gewend en willen onze dieren voor onze "koude" temperaturen behoeden. Heel logisch, maar niet nodig dus. Ze zijn wel wat gewend en een minimale schutstal moet inderdaad gewoon voldoende zijn.

Groet: Margreet Joling
Alpaca-Ranch
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)