Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tranend oog bij pasgeboren cria
We hebben hier een cria die last heeft van een tranend oog. Ze is een week oud. Het ziet er niet ontstoken uit, niet rood, maar ze knijpt er wel mee en is helemaal nat aan één kant van haar hoofd.

Iemand een tip wat ik eraan kan doen?

Ik heb wat Veerust op haar hoofd gespoten in verband met de vliegen die er op af komen. Temperatuur is ok, ik krijg haar bijna niet te pakken en in bedwang, dus energie ook goed Wink
Antwoord
Heb het vorig jaar ook bij een veulen gehad, ik pakte steeds een steriel gaasje met wat gedestilleerd water er op, en maakte zo steeds het oogje schoon, na 2 dagen was het over, hij heeft er geen last meer van gehad.
Antwoord
(19-07-2014, 07:13 PM)sandrina schreef: Heb het vorig jaar ook bij een veulen gehad, ik pakte steeds een steriel gaasje met wat gedestilleerd water er op, en maakte zo steeds het oogje schoon, na 2 dagen was het over, hij heeft er geen last meer van gehad.

We hebben nu een zalfje gekregen en het is na 4 dagen nog niet over. En nu is er een andere cria die ook last heeft. Ik ben bang dat het weer niet mee speelt. Het is super warm, stoffig, vliegen. Hopelijk wordt het beter als het een tijdje minder warm is en het geregend heeft.

UPDATE 20:00 uur 21-07-14

Het is nu avond en het heeft de hele dag geregend. De oogjes zien er goed uit! Het had dus echt te maken met het droge warme weer. De oogzalf heeft er gelukkig voor gezorgd dat het niet ging ontsteken.
Antwoord
Gelukkig, hopelijk blijft het nu weg.
Antwoord
en het is tot nu toe weggebleven Smile
Antwoord
Goed opletten of het ooglid niet een klein beetje naar binnen is gekruld, dan kan irritatie en vochtigheid veroorzaken. (irritatie van de haartjes op het oog)
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)