Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Draagtijd meer dan 1 jaar
Vreemd dit jaar is dat de eerste geboortes van 2014 allemaal langer duren dan normaal, zelfs langer dan 1 jaar. Met een strenge winter kan ik het me voorstellen dat de eerste veulens in het voorjaar op zich laten wachten, maar winter hebben we dit keer niet gehad.

Hebben meer fokkers het idee dat de draagtijd langer is dan gebruikelijk?
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
(27-05-2014, 12:43 AM)Gert schreef: Vreemd dit jaar is dat de eerste geboortes van 2014 allemaal langer duren dan normaal, zelfs langer dan 1 jaar. Met een strenge winter kan ik het me voorstellen dat de eerste veulens in het voorjaar op zich laten wachten, maar winter hebben we dit keer niet gehad.

Hebben meer fokkers het idee dat de draagtijd langer is dan gebruikelijk?

Het is ons eerste alpacajaar en hebben nog geen vergelijking met andere jaren maar we hebben 2 merries de eerste is 2e paasdag bevallen na een dracht van 1 jaar en een week. Maar de andere is afgelopen zaterdag bevallen na elf maand en een week.
Het duurde voor ons wel heel lang, we gingen al twijfelen of ze wel zwanger was.
Antwoord
Een lange dracht is zeker mogelijk, wij hebben zelfs een merrie gehad die een dracht had van meer dan 13 maanden. Het toeval wil dat de eerste 4 merries bij ons allemaal langer dan 1 jaar dragen.
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Wij verwachten de eerste pas 26 juni (345 dagen), maar ik zal het in de gaten houden. Wat me wel al is opgevallen dat alles vorig jaar netjes op tijd was en dat jaar ervoor juist heel laat. Er zit dus wel een patroon in tot nu toe.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)