Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Student Dierwetenschappen
Beste Alpacahouders,

Ik heb mij pas aangemeld op dit forum en zou mezelf graag even willen voorstellen.
Mijn naam is Christian Laurs en ik ben 20 jaar oud. De afgelopen 2 jaar heb ik diergeneeskunde in Antwerpen gestudeerd. Dit jaar ben ik geswitcht naar dierwetenschappen(zoötechniek/veeteelt) in Wageningen. Hier ben ik actief bij de studievereniging waar ik naast de sportcommissie ook in het bestuur van de ondervereniging SGSC zit. SGSC staat voor de Schapen en Geiten StudieClub, zoals de naam zegt focussen we ons op schapen en geiten maar eigenlijk zijn we ook bezig met andere kleine herkauwers. Zo dus ook alpaca's.
Twee jaar geleden ben ik zelf voor het eerst in contact gekomen met alpaca's op de alpacashow in Hapert. Ik was, vanzelfsprekend, meteen verkocht. Verder in mijn studie ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in alpaca's. Het hielp natuurlijk ook wel dat mijn professor(Jo Leroy) zeer geïnteresseerd was in kamelen en de promotor is geweest van Thijs Flahou.
Afgelopen week hebben we met de SGSC een buitenlandse excursie naar Engeland georganiseerd en hebben we o.a. ook de boerderij van Toft Alpaca's bezocht. Iets wat voor mij natuurlijk het hoogtepunt van de week was.
Helaas heb ik nog niet echt de 'hands-on' ervaring met alpaca's die ik graag zou willen. Nu moet ik voor mijn opleiding in juni 2 weken (80 uur) stage lopen op een bedrijf. Graag zou ik dit op een alpacafarm willen doen. Dus zou u het fijn vinden om 2 weken hulp te krijgen op uw bedrijf en denkt u mij iets te kunnen leren? Stuur mij een berichtje over een eventuele stageplek!
Antwoord
Hoi Christian,

Zelf hebben we ook wel eens stagiaires op het bedrijf maar dan voor slechts 1 dag in de week aangezien er niet echt continu werk is met de alpaca's bij ons op het bedrijf, en alleen mest rapen is ook niet echt iets waar je veel wijzer van wordt Confused.

Ik heb je aanvraag op facebook geplaatst met een link naar deze discussie, misschien heeft dat nog iets meer effect.

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
(17-03-2014, 04:31 PM)Christian Laurs schreef: Beste Alpacahouders,

Ik heb mij pas aangemeld op dit forum en zou mezelf graag even willen voorstellen.
Mijn naam is Christian Laurs en ik ben 20 jaar oud. De afgelopen 2 jaar heb ik diergeneeskunde in Antwerpen gestudeerd. Dit jaar ben ik geswitcht naar dierwetenschappen(zoötechniek/veeteelt) in Wageningen. Hier ben ik actief bij de studievereniging waar ik naast de sportcommissie ook in het bestuur van de ondervereniging SGSC zit. SGSC staat voor de Schapen en Geiten StudieClub, zoals de naam zegt focussen we ons op schapen en geiten maar eigenlijk zijn we ook bezig met andere kleine herkauwers. Zo dus ook alpaca's.
Twee jaar geleden ben ik zelf voor het eerst in contact gekomen met alpaca's op de alpacashow in Hapert. Ik was, vanzelfsprekend, meteen verkocht. Verder in mijn studie ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in alpaca's. Het hielp natuurlijk ook wel dat mijn professor(Jo Leroy) zeer geïnteresseerd was in kamelen en de promotor is geweest van Thijs Flahou.
Afgelopen week hebben we met de SGSC een buitenlandse excursie naar Engeland georganiseerd en hebben we o.a. ook de boerderij van Toft Alpaca's bezocht. Iets wat voor mij natuurlijk het hoogtepunt van de week was.
Helaas heb ik nog niet echt de 'hands-on' ervaring met alpaca's die ik graag zou willen. Nu moet ik voor mijn opleiding in juni 2 weken (80 uur) stage lopen op een bedrijf. Graag zou ik dit op een alpacafarm willen doen. Dus zou u het fijn vinden om 2 weken hulp te krijgen op uw bedrijf en denkt u mij iets te kunnen leren? Stuur mij een berichtje over een eventuele stageplek!

Hallo Christian
Wij hebben ook geregeld stagiaires. Maar wat ook Gert zei , voor een of twee dagen in de week. Er is niet genoeg werk voor 40 uur. Maar je mag altijd langskomen voor een bezoek.
Groet, Jelly Dingemans
Alpaca Flevoland.
Antwoord
Beste Gert en Jelly,

Super bedankt voor jullie reactie. Ik heb dit inderdaad al vaker gehoord en probeer nu of ik op verschillende bedrijven enkele uren mag draaien wat ook samen komt op 80 uur. Zou dit niet mogen zou ik alsnog graag eens langskomen. Zijn jullie komend weekend ook in Hapert te vinden? Dan kunnen we dan even praten.

Met vriendelijke groet,
Christian Laurs
Antwoord
(20-03-2014, 06:10 PM)Christian Laurs schreef: Beste Gert en Jelly,
Zijn jullie komend weekend ook in Hapert te vinden? Dan kunnen we dan even praten.

Met vriendelijke groet,
Christian Laurs

We zijn allen in Hapert Christian, wij hebben ook nog een stand, dus kom gewoon even langs.

Gert en Margreet.
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Hallo Christian,

Ik woon zelf in Randwijk een dorpje naast Wageningen als je het leuk vind om een keer langs te komen laat het me weten.

Groetjes Floran
Antwoord
Beste Floran,

Reeds heb ik een bericht gestuurd maar hier heb ik tot nog toe geen reactie op gekregen. Vandaar dat ik het via deze weg probeer. Wanneer zou ik eens langs kunnen komen?
Antwoord
Hallo Christian,

Ik ben erachter gekomen dat het email adres van de website geen herrinering meer stuurt naar mijn prive mailadres. Dus ik had je mailtje niet gezien.
Ik heb je mail alsnog beantwoord.

Gr. Floran
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)