Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
transport langere afstanden
Dierhouders mogen hun dieren gewoon in een gekeurde trailer vervoeren tot 65 km. Moet je langere afstanden afleggen dan is een vergunning type I nodig, maar je mag niet langer dan 8 uur onderweg zijn inclusief laden en lossen. Deze vergunning is gewoon bij het nVWA aan te vragen in de volgende link: Vergunning type I

Ben je langer dan 8 uur onderweg dan heb je vergunning type II nodig. Die is te behalen bij een verkeersschool. 's Morgens kan je de theorie volgen en 's middags gelijk examen doen. Het grappige is dat wanneer je examen doet in Nederland dan is de vergunning slechts 5 jaar geldig, door het volgen van een cursus elke 5 jaar kan je deze vergunning steeds verlengen. Maar wanneer je examen gaat doen in België dan is de vergunning levenslang geldig en hoef je ook niet op herhaling. Tongue

Vergunning I heb ik al, vergunning II ga ik binnenkort samen met een aantal collega's proberen te halen. Slagingskans is tot dusver 100%, dus ik ga ervan uit dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Heb je ook belangstelling hier aan deel te nemen, neem dan gerust even contact met ons op.

Gert.
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Het bovenstaande is misschien niet helemaal goed omschreven. Om een vergunning II te verkrijgen moet je eerst een opleiding volgen. Na de dagopleiding doe je gelijk een examen waarvoor je een getuigschrift krijgt. Voor het vervoer van landbouwhuisdieren heb je o.a. dit getuigschrift nodig om een vergunning II te kunnen aanvragen.

Voor het vervoer van alpaca's heb je dit getuigschrift niet nodig, maar moet je wel de opleiding hebben gevolgd.

Het getuigschrift dat ik inmiddels gehaald heb ik België met een dagopleiding in Nederland is dan wel onbeperkt geldig, maar de vergunning die aangevraagd moet worden bij het NVWA blijft slechts 5 jaar geldig.

In België is een dagopleiding zelfs niet eens nodig, daar kan je online het examen doornemen en vervolgens bij het Dgz een examen volgen.
Het examen stelt eigenlijk niets voor. Je kan letterlijk het examen (meerkeuzevragen) downloaden en even doornemen.

Het NVWA in Nederland ziet de opleiding toch even anders en is te volgen bij een van de 7 zgn. VLD- keuringsstations waaronder verkeersscholen.

Meer informatie over kort en lang transport is te vinden in het volgende artikel op onze website: Kort en lang transport van alpaca's.
Antwoord
Hej, kan je even een linkje geven waar ik al die informatie om het examen in belgie te doen kan vinden. Je zegt dat je online het examen kan doornemen maar dat vind ik niet meteen.
Kan je wat linkjes geven.
Antwoord
questie van de juiste zoekwoorden gebruiken. Toevallig kwam ik het examen ergens tegen, anders dan de link hieronder. Maar dit resultaat kwam ook gelijk tevoorschijn.
http://www.dgz.be/sites/default/files/Cu...dieren.pdf
Antwoord
(19-09-2014, 12:42 AM)Gert schreef: questie van de juiste zoekwoorden gebruiken. Toevallig kwam ik het examen ergens tegen, anders dan de link hieronder. Maar dit resultaat kwam ook gelijk tevoorschijn.
http://www.dgz.be/sites/default/files/Cu...dieren.pdf

Dank je, dat helpt me al een heel deel vooruit. Welke zoekwoorden gebruik jij dan want deze dingen vind ik helemaal niet wanneer ik google.
Antwoord
Als je de tekst bovenaan leest kan je examen doen bij DGZ voor vervoer van dieren. Dus kan je zoeken op: vervoer dieren examen dgz.
Dan krijg je o.a. bovenstaand resultaat.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)