Topics: 61
Reputatie:
3
Misschien is dit niet het eerste waar je aan denkt bij een alpaca. Ik zeker niet, maar in de toekomst zal er toch een markt zijn voor alpaca vlees. Je ziet nu al een prijsdaling in de hobbydieren zoals de ruintjes. Uiteindelijk zal het moeilijk zijn om de hengstjes die niet geschikt zijn voor de fokkerij te verkopen op de hobbymarkt. In meerdere landen zien we een toename van afzet en vraag in de vleesindustrie van alpacavlees.
Hoe denken jullie hierover? Is er een markt voor alpacavlees?
Topics: 6
Reputatie:
1
Tja Gert zal ongetwijfelt gebeuren,ben er radikaal tegen maar ik eet ook vlees !
In andere landen gebeurt dit al op grote schaal:http://www.laviande.com.au/
Over de prijzen van de hobbydieren:grote fokkers zetten een tophengst op 50 tot 150 merries ,kiezen de beste eruit en rest word gedumpt.
Hierbij zelf in de hand gewerkt: de gratis stamboom bij Lareu,Baf .... leuk als verkoopsargument maar op langere termijn ??
Topics: 6
Reputatie:
1
Inderdaad,maar ik zou wel een vermelding op de stamboom willen zoals bij de paarden,NIET geschikt voor slacht,dan ben ik al zeker dat mijn dieren niet geslacht worden .
Mijn kudde mag max aantal dieren hebben,anders laat ik de merries leeg,geld en titels komen mijn inziens na het welzijn.
Topics: 20
Reputatie:
1
Alpacavlees, waarom niet? Toch zou ik het op dit moment niet over mijn hart kunnen krijgen om m'n alpaca's naar het slachthuis te brengen. Misschien over een paar jaar wel...
Zoals pure suri zegt, moet er wel wat geregeld worden voor het zo ver is dat vlees op de markt kan komen. Registratie en paspoorten zoals bij paarden? Misschien wel. Je kunt je beestjes nu alles geven en ik weet niet of bv elk medicijn wel mag als je je dieren voor de slacht gebruikt.
We zullen zien waar het heen gaat. Ik ben geen tegenstander van het eten van alpaca's.