Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMS bij merrie
Heeft iemand BMS bij een merrie meegemaakt ?
Groetjes,
Anita
Antwoord
(16-07-2012, 02:59 PM)Alpaca Weide schreef: Heeft iemand BMS bij een merrie meegemaakt ?

Ik heb zelf nog nooit BMS bij alpaca's gezien gelukkig, maar het kan best wel voorkomen. Minder snel bij merries (het heet niet voor niets berserk male syndrome), maar ook dat is mogelijk.
Veel hangt af van de omgang met deze dieren. Bekijk ook maar eens deze link voor meer informatie over BMS.

Heb jij dan ervaring met een merrie met BMS Anita?

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Nee, gelukkig niet.
Wel, niet lang geleden, een hengst met BMS symptomen gezien.
Groetjes,
Anita

Antwoord
Hoi hoi

Ik heb helaas een hengstje met BMS gehad.
Ik had het hengstje tegelijk met een merrie aangeschaft maar ze kwamen bij verschillende fokkers vandaan.
In het begin ging het wel maar toe hij zich thuis begon te voelen begon hij zich vervelend te gedragen.
Als ik de wei in kwam met voer dan kwam hij steigerend op mij af, ontzettend eng was dat.Sad
Na dit verschillende keren meegemaakt te hebben heb ik besloten hem te verkopen, hij is verhuisd naar mensen waar hij bij een paard en schapen in de wei kwam te staan.
Hij was het eerste cria van de fokkers waar hij vandaan kwam en die waren ontzettend blij met hem en hebben hem vertroeteld, ja..en dan krijg je dat dus!
Héél erg jammer ook dat je dus een cia niet kan vertroetelen en tam maken, je kunt ze eigenlijk alleen maar van een afstandje bekijken en dat vind ik wel een groot nadeel van een alpaca.Dodgy

Vr Groet Agnes.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)