Peiling: Registratie van mijn alpaca's bij
Deze peiling is gesloten.
AZVD
21.43%
3 21.43%
EAR
7.14%
1 7.14%
Vereniging Alpacas Registratie en Stamboek
0%
0 0%
Alpaca Association e.V.
0%
0 0%
LAREU
28.57%
4 28.57%
Parkdierenvereniging
0%
0 0%
IAR
0%
0 0%
BAS
21.43%
3 21.43%
ARI
0%
0 0%
andere vereniging/register
21.43%
3 21.43%
Totaal aantal stemmen: 14 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar alpaca's laten registreren?
Graag wil ik mijn alpaca's gaan registeren. Maar waar ga ik dat doen?
Ik ben beniewd waar andere forumleden hun alpaca's hebben geregistreerd en waarom daar?

Je kunt natuurlijk alleen de pol invullen, maar ik ben ook wel benieuwd naar de toelichting.

Anniek
Antwoord
Hallo Aniek,

Wij laten de dieren die niet geschikt zijn voor te fokken bij Parkdieren registreren, je krijgt er dan een leuk certificaat bij. Voor de verkoop wel leuk.
De voor fokken geschikte dieren laten we tevens bij de BAF (Benelux Alpaca Federatie) registreren. Dit kan met DNA bloedproef en zonder.
De BAF inschrijvinge zonder DNA zijn gratis en met DNA goedkoper dan bij andere organisaties. De BAF staat wel nog in de kinderschoenen, maar het bestuur en de leden zetten zich goed in. De dieren met DNA registratie worden opgenomen in het EAR-stamboek. Verder kun je alles zelf registreren online. Voor meer informatie kijk op de site van BAF. http://baf-fba.be/bafSite/

Groetjes Irmgard
Antwoord
Hoi Anniek,

De peiling is nu zo aangepast dat meerdere keuzes mogelijk zijn. Zelf zitten we ook bij meerdere verenigingen. We hebben het idee dat het AZVD een beetje uit de gratie raakt o.a. door de vele kosten die het AZVD in rekening brengt.
Lareu gebruiken wij zelf voor een zeer snelle registratie bv vlak voor een show, dit is gratis maar je hebt verder geen dna registratie of paspoort. Paspoort is wel mogelijk, dan worden er uiteraard extra kosten in rekening gebracht.
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Leuk topic!

Zelf doen we niets meer bij da azvd om de reden die Gert al noemt plus dat het voordeel wat je ervan zou moeten hebben er niet is.
Ik denk dat de BAF-FBA idd een goed alternatief is/ gaat worden vooral nu ze het uitgebreider gaan maken.
Luister altijd naar je gevoel.
Antwoord
Hoi Anniek,

Wij registreren wel nog bij de AZVD, maar ook bij de BAF-FBA. Deze laatste vereniging biedt, behalve de registratiemogelijkheden, ook meer voor de alpacahouders in de Benelux, zoals workshops, discussiebijeenkomsten etc. We moeten het als alpacafokkers/-houders toch samen zien te klaren hier op het Europese vasteland en de BAF-FBA biedt hiervoor voldoende inspraak en mogelijkheden.

Groet,
Chantal
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)