Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bietenpulp
(22-01-2013, 08:39 AM)pure suri schreef:
(21-01-2013, 11:05 PM)Eddy schreef: Hoi gert
Zal eens bij aveve gaan horen alvast bedankt

Groetjes eddy

Inderdaad bij aveve ,ik dacht 8,95 voor 20kg .
sccs

Ik heb een te magere merrie. Ze eet wel goed maar heeft een BSC van 2 (als het niet minder). Ze krijgt hooi, ze graast, ze krijgt lucerne ( hier zijn we voorzichtig mee want we weten niet hoe veel je maximum mag geven) en Alprofos heeft ze ook in maximum dosering gehad tot Juli  toch komt ze niet aan. Ik wil bietenpulp proberen. Kan je haar hiermee laten aankomen?
Antwoord
Hoi Cecilia,
In bietenpulp zit niets bijzonders, het is gewoon lekker met extra energie, maar weinig voedingstoffen. Heb niet het idee dat dit goed te gebruiken is om zwaarder te worden. Je kan het uiteraard proberen, ze zijn er dol op. Laat het goed inweken minimaal een halve dag van te voren anders wordt ze wel dik maar dan doordat de brok in haar buik opzwelt met alle gevolgen (koliek) van dien.
Van een collega heb ik gehoord dat ze goed willen aankomen van grasbrokken. Gewoon vers gras gedroogd en geperst. Ideaal, alleen de brok ik vrij grof. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus niet of ze het goed willen/kunnen eten.
Het kan natuurlijk zijn dat ze iets onder de leden hebben waardoor ze niet of slecht aankomen. Laat voor de zekerheid ook een mestonderzoek doen om te zien dat ze geen wormbesmetting hebben.
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)