Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
het voeren van camala brok van Garvo.
Heeft er iemand ervaring met het voeren van camala brokken van Garvo?
Ik ben nog redelijk nieuw qua voeding voor de alpaca en vraag me af of mijn alpaca genoeg voedingsstoffen uit deze brokken kan halen, omdat ik overal lees dat een goede brok noodzakelijk is.

groetjes Llana
Antwoord
Hoi Llana,

Zelf hebben we geen ervaring met de Garvo brokken. Als je de samenstelling weet van de brokken kan je het vergelijken met de tabellen van voederbehoefte voor alpaca's op deze pagina. Ook de samenstelling van de Hilkens alpacabrok staat hier weergegeven.
Misschien heb je wat aan die gegevens.

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
(29-06-2011, 03:35 PM)Llana schreef: Heeft er iemand ervaring met het voeren van camala brokken van Garvo?
Ik ben nog redelijk nieuw qua voeding voor de alpaca en vraag me af of mijn alpaca genoeg voedingsstoffen uit deze brokken kan halen, omdat ik overal lees dat een goede brok noodzakelijk is.

groetjes Llana
Beste LIana

Wij hebben heel lang verscheidenen voeders uitgeprobeerd,en hebben ook problemen gekend met een aantal voeders van verslikken (te groot) tekorten in mineralen en vitamines enz...

Van de Camala brok hebben we zelfs heel slecht nieuws ,een klant van ons voederde deze al een tijdje en er zijn van hem drie dieren gestorven op een korte tijd ,na een sectie kwam het verdict dat deze dieren een koper tekort hadden ,'een tekort' is slechts minimiem uitgedrukt want zelfs de lever waar de koper word in 'opgeslagen ' was uitgeput ,dat betekend dat de hoeveelheden in het voer van Garvo totaal niet optimaal is voor alpaca's .Waarschijnlijk is dit voer ook niet perfect uitgebalanceerd.
Wijzelf en vele andere grote en kleine fokkers voeren Camelibra.Het is zeer hoog gedosseerd in mineralen en vitaminen.

Hoop je hierbij te hebben geholpen.

Mvg Yvonne
Antwoord
Hallo Llana,
Ik kan de brok AlpaMin adviseren.
Prima van samenstelling en zichtbaar goed voor de vacht.
Groetjes,
Anita

Antwoord
(31-07-2011, 03:00 PM)Alpaca Weide schreef: Hallo Llana,
Ik kan de brok AlpaMin adviseren.
Prima van samenstelling en zichtbaar goed voor de vacht.
Groetjes,
Anita

Hallo

AlpaMin is een goed alternatief ,het is gebaseerd en heeft bijna dezelfde samenstelling als Camelibra ,juist enkele extra toevoegingen die ook hun functie hebben en waar een patent op staat is zitten er niet in,voor de rest is het prima!

Groetjes Yvonne

Antwoord
Hartelijk dank voor alle reacties, geen camala brokken meer dus voor mijn alpaca's.
kan iemand mij vertellen waar alpamin of camelibra te verkrijgen/bestellen is?

groetjes Llana
Antwoord
Hallo Llana,

Alpamin is te verkrijgen via Alpaca Flanders (.be). Zie de website.
Groetjes,
Anita
Antwoord
Hallo allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor de goede tips.
Heb vandaag alpamin aangeschaft en voer ze nu weer met een gerust hart.

Heel erg bedankt en vooral namens Amigo en Diablo die nu een goede voeding hebben,
Antwoord
Hallo Llana,
Heb je een verdeler in de buurt kunnen vinden ?
Groetjes, Anita
Antwoord
(11-08-2011, 08:14 AM)Alpaca Weide schreef: Hallo Llana,
Heb je een verdeler in de buurt kunnen vinden ?
Groetjes, Anita

hoi anita,

Ik heb een verdeler in Haps, N-B kunnen vinden, dus het is gelukkig allemaal goed gekomen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)