Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
alpacaweide met kruiden
ik heb via mijn verkoper van grassen een nieuw gras voorgesteld gekregen voor mijn alpaca's met kruiden nl. peterselie,wilde peen, smalle weegbree en fenegriek.
•Het weidemengsel is bestand tegen "kort" afweiden: het gras heeft bijzonder lage groeipunten, waardoor het gemakkelijk weer aangroeit.
•Het mengsel vormt een zeer dichte zode en is daardoor beter bestand tegen intensief gebruik.
•Hoge resistentie tegen de ziekte kroonroest: hierdoor blijft het gras altijd smakelijk
•De grassoorten zijn geselecteerd op een lage fructaanindex: suikerarm en structuurrijk, voor een zeer gezonde spijsvertering.

Kan iemand mij hierover zeggen of dit goed is voor de alpaca's wat betreft de kruiden en lage fructaanindex.
Antwoord
Ik heb geen idee maar ben ook heel nieuwsgierig naar het antwoord. Misschien ook mooi als hooi?
Antwoord
(07-05-2010, 12:57 PM)alpacalokeren schreef: ik heb via mijn verkoper van grassen een nieuw gras voorgesteld gekregen voor mijn alpaca's met kruiden nl. peterselie,wilde peen, smalle weegbree en fenegriek.
•Het weidemengsel is bestand tegen "kort" afweiden: het gras heeft bijzonder lage groeipunten, waardoor het gemakkelijk weer aangroeit.
•Het mengsel vormt een zeer dichte zode en is daardoor beter bestand tegen intensief gebruik.
•Hoge resistentie tegen de ziekte kroonroest: hierdoor blijft het gras altijd smakelijk
•De grassoorten zijn geselecteerd op een lage fructaanindex: suikerarm en structuurrijk, voor een zeer gezonde spijsvertering.

Kan iemand mij hierover zeggen of dit goed is voor de alpaca's wat betreft de kruiden en lage fructaanindex.

Wij willen straks een wei doorzaaien en ik vroeg me af wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Er is een mengsel voor kleine herkouwers te krijgen 'Graszaad Boerenvee Kleine Herkauwers' (http://www.boerenvee.nl), maar ik kom ook diverse mengsels tegen met bloemen en kruiden (http://www.bio-ron.com )

Misschien kan er ook een combinatie van die twee gebruikt worden?
Heb jij uiteindelijk het mengsel gezaaid en bij je daar tevreden over?
Antwoord
wij hebben het mengsel gezaaid , we zijn er zeer tevreden van,de dieren eten het enorm graag en in vroege morgen ruikt het ook wel heel lekker, we hebben een deel als hooi verpakt , het ruikt heerlijk en ze eten het zeer graag , we hopen nu enkel dat het de zware vrieskou ook overleeft en niet alle kruiden kapot zijn gegaan, we zullen moeten afwachten
Antwoord
Lijkt jullie mengsel een beetje op een mengsel die ze verkopen bij bio-ron?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)