Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Management Programma
Wanneer er gefokt wordt met een tiental merries en verschillende hengsten is het belangrijk alle gegevens goed te registreren. Wij hebben destijds een Amerikaans management programma aangeschaft, Herd-Logic. Het bijhouden van dekkingen, medicatie, voeding, beweiding, wolanalyses, showresultaten, registratie, gastdieren etc. etc. is zo een makkie.
Vinden jullie het gebruik van een dergelijk programma noodzaak? Of hebben jullie ervaring met een management programma? Wat zijn jullie bevindingen?

Gert

ps: deel je kennis.
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
(07-05-2010, 12:18 AM)Gert schreef: Wanneer er gefokt wordt met een tiental merries en verschillende hengsten is het belangrijk alle gegevens goed te registreren. Wij hebben destijds een Amerikaans management programma aangeschaft, Herd-Logic. Het bijhouden van dekkingen, medicatie, voeding, beweiding, wolanalyses, showresultaten, registratie, gastdieren etc. etc. is zo een makkie.
Vinden jullie het gebruik van een dergelijk programma noodzaak? Of hebben jullie ervaring met een management programma? Wat zijn jullie bevindingen?

Gert

ps: deel je kennis.

Wij zijn ook op zoek naar een goed programma. Momenteel is het met de hand nog goed bij te houden, maar hopelijk blijft dat niet zo Wink! Op de site van het AZVD wordt ook een programma aangeboden. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee? Of met andere goede programma's?

Groet,
Chantal
Antwoord
AlpacaEase heb ik sinds kort aangeschaft. Ik heb het programma eerst 30 dagen op proef gehad en ik vind het erg fijn werken. Deze software heeft ook heel veel mogelijkheden, net zoals Herd-Logic. In ieder geval de mogelijkheden die Gert opnoemt van Herd-Logic kan AlpacaEase ook. Grootste voordeel van AlpacaEAse vond ik dat je het eerst kan uitproberen voor je het koopt.

AlpacaEase is in het Engels (komt uit Amerika). Er worden regelmatig updates uitgebracht, dus de software wordt goed bijgehouden. AlpacaEase is geschikt voor XP, Vista, Windows 7 en MAC OsX en sinds kort ook voor de iPod/iPhone/iPad.

De downloadversie kost $185,- eenmalig (ongeveer €130,-) en $25,- per jaar voor ondersteuning en ontwikkeling van de software. Eerste jaar zit deze ondersteuning bij de prijs. Dus je betaalt de $25,- pas vanaf het volgende jaar.

Mail wordt heel snel beantwoord viel mij verder op en dat is wel nodig, want dit is het nadeel van AlpacaEase, er is weinig documentatie.

Herd-Logic ken ik verder niet. Het lijkt er wel op dat er de laatste tijd niks meer aan de software gedaan wordt. Verder is het veel duurder $235,-. Er is wel een 279 pagina's dikke handleiding bij.

De software van het AZVD zou ik persoonlijk niet kopen omdat het in het Duits is. Maargoed, andere mensen zijn weer beter in Duits dan Engels. Misschien is er iemand die wat kan vertellen over de AZVD software?

http://www.alpacaease.com

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)