Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hengst alleen houden
Even een vraagje, mijn dekhengst loopt samen met een ruin in een stuk land, nu zou ik graag de ruin verkopen, en mijn eigen gefokte hengstje graag houden, dit betekent dat mijn dek hengst voorlopig alleen komt te staan, nu grenst zijn weiland aan dat van de merries en hij kan wel neuzen met de dames en ziet ze constant, kan een hengst alleen staan, of is dit een onverstandige keuze die ik wil maken. vr. gr. PienSmileSmile
Antwoord
Hoi Pien,

Zolang de hengst in een weide naast de merries loopt en ze kan zien hoeft dat geen probleem te zijn.

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
oke , dank je wel!!

groetjes!
Antwoord
Volgens onze ervaring blijven alpaca's in een groep bij elkaar op de wei en hoeft de afrastering niet meer dan een meter hoog te zijn en hoeft dan ook niet stabiel te zijn. Echter als je gaat spenen en je hebt 2 weilandjes naast elkaar dan komen er andere eisen bij de scheidingslijn kijken. Heb je een fanatieke hengst aan de andere kant zitten dan worden de eisen nog hoger. Volgens mij heb je dan wel een stabiele afrastering nodig van anderhalve meter hoog.
Antwoord
(04-05-2010, 10:48 PM)Gert schreef: Hoi Pien,

Zolang de hengst in een weide naast de merries loopt en ze kan zien hoeft dat geen probleem te zijn.

Gert

Helemaal mee eens, wij hebben zelf een hengst die zo dominant en sterk is dat hij alleen in een wei moet omdat hij de andere hengsten en ruinen "ramt". Hij staat steeds in een weiland waarnaast andere alpacas staan. Dan is het geen enkel probleem. Inderdaad zorgen voor een goede afrastering tussen de 2: die van ons is 1.2m hoog en dat volstaat. Hij staat nu te flirten met de dames aan de ene kant, en speelt met de gespeende cria aan de andere kant.

Veel Succes!
Ward & Loraine
Ward & Loraine
Excellenz Alpacas
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)