Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schurft
Wij gebruiken ook ivomec ,gewoon ieder jaar inenten is goed tegen schurft, en we gebruiken ook ivomec plus!Niet altijd plus maar wel tussendoor.
Wij doen dit al 25 jaar bij de dieren en is altijd prima geweest.
Maar wel afwissel tussen tijds met andere ontwormingsmiddelen, maar dat is met alles zo.
In dectomax zit ook de werkzame stof ivermectine.
Ivomec is n.l een merknaam.
Wij hebben zelden schurft bij onze dieren omdat we er bovenop zitten!!
Maar mocht je nou plekken hebben doe dan ivomec in een schaaltje en voeg daar dezelfde hoeveelheid slaolie bij en smeer met een kwastje de plekken in.
Doe dat om de paar dagen tot je ziet dat het resultaat geeft, maar wel volhouden tot , anders heeft het geen nut.
Belangrijk dat je het goed onder controle houd want volgens ons is het besmettelijk, dus de andere dieren zouden het ook kunnen krijgen.
En zelfs mensen kunnen het van sommige dieren overkrijgen.
Uw dier goed observeren is altijd goed, qua aanblik en in doen en laten zo zie je het snelst als er iets niet in de haak is.
Antwoord
Ik heb een vraagje over de dosering van de ivomec plus. De normale dosering is 1cc/50kg. Nu heb ik ook geiten en die krijgen een dubbele dosering 2cc/50kg. Is dit voor alpaca's ook zo of krijgen ze de normale dosering. En welk ander ontwormingsmiddel gebruien jullie? Want dectomax is eigenlijk bijna hetzelfde als ivomec, dus kunnen ze alsnog resistent worden.

Ik hoor graag van jullie

groeten Jonne
Antwoord
(01-03-2010, 08:58 PM)Agnes schreef: Gebruik je de ivomec plus dus preventief tegen schurft?
Werkt dat gelijk als ontwormingsmiddel?
En waarom laat je het in de brokken intrekken en geef je het niet als je de ivomec plus er net hebt op gedaan, proeven ze het dan denk je?
Ik vind het wel een goed idee om het preventief te gaan gebruiken.
Ik weet dat het een duur middel is ik gebruik de gewone ivomec voor mijn konijnen tegen eventuele vachtmijt
Ik hoor graag van je.
Groetjes Agnes.

Het is 'algemeen bekend dat Ivomec ook tegen schurft werkt'
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)