Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verkoudheid
Ik heb een alpaca , ( 8 jaar is deze) en er komt steeds snot uit haar neus. ook tranen haar ogen veel.
Met oog zalf gaat dit over maar komt na een maand weer terug.
Het snot uit d`r neus blijft komen.
ze krijgen de juiste voeding.
veder is ze in prima conditie.
wie weet wat ik kan doen om ze ervan af te helpen?

Rudy
Antwoord
Hallo Rudy,
Niest ze vaak ? Bevat het hooi misschien veel stof ? Het voeren van hooi via gesloten (alleen aan de voorkant een gat) hooizakken zorgt ook voor constante stof.
Groetjes, Anita
Antwoord
(24-04-2010, 01:02 PM)Alpaca Weide schreef: Hallo Rudy,
Niest ze vaak ? Bevat het hooi misschien veel stof ? Het voeren van hooi via gesloten (alleen aan de voorkant een gat) hooizakken zorgt ook voor constante stof.
Groetjes, Anita

Hoi Anita,

Ze niest niet echt vaak heel soms en dan komt er weer een groene dot snot uit d`r neus.
Het hooi bevat niet veel stof en wordt gegeven in een open ruif,
de andere dieren hebben er geen last van.
meschien heeft ze een allergie ??

groeten Rudy
Antwoord
(23-04-2010, 07:02 PM)Rudy schreef: Ik heb een alpaca , ( 8 jaar is deze) en er komt steeds snot uit haar neus. ook tranen haar ogen veel.
Het snot uit d`r neus blijft komen.
ze krijgen de juiste voeding.
veder is ze in prima conditie.
wie weet wat ik kan doen om ze ervan af te helpen?

Rudy

Ook wij hebben een Alpaca hengst die nu ongeveer een week met tranende ogen rond loopt.
Wij hebben het vermoeiden dat het iets met hooikoorts (boompollen) te maken kan hebben, want het hooi dat ze krijgen is van een en dezelfde partij, en daar heeft hij het hele jaar geen last van gehad.
Weet iemand een oplossing voor deze "hooikoorts"?

Ger&Margriet
Antwoord
Ik heb een alpaca , ( 8 jaar is deze) en er komt steeds snot uit haar neus. ook tranen haar ogen veel.

Hallo Rudy,
Tranen, niezen en snot zijn symptomen van allergie. Is er pus te vinden of pijn waar te nemen, dan kan een oogzalf nodig zijn.
Groetjes,
Anita
AlpacaWeide
Antwoord
Hallo Rudy,
Tranen, niezen en snot zijn symptomen van allergie. Is er pus te vinden of pijn waar te nemen, dan kan een oogzalf nodig zijn.
Groetjes,
Anita
AlpacaWeide
[/quote]
Hoi Anita,
Nee zo te merken heeft had ze er ( gelukkig ) niet echt last van of pijn,
Nu is het gelukkig over, nadat ze er eigenlijk de hele winter last van heeft gehad.
Het zonnetje en het gras doen waarschijnlijk wonderen.
Ik zal de volgende winter eens letten op extra vitamine.
Groeten Rudy
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)