Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welzijnskorrel voor alpaca's (AVEVE)
Heeft iemand ervaring met bovenvernoemde brokken voor alpaca's?
Gewoon omdat hier heel dichtbij een AVEVE ligt en het dus wel handig zou zijn als ik daar brokken kon kopen.
Op de website vind ik enkel volgende info:
"Aanvullende korrel voor herbivoren, specifiek voor kameelachtigen zoals alpaca’s, lama’s en kamelen.
Voordelen en eigenschappen:
Deze smakelijke korrel bevat zeer hoge gehaltes essentiële vitamines zoals vitamine A, D3 en E. De welzijnskorrel heeft ook een hoog vezelgehalte voor een gezonde vertering.

Voedingsadvies:
Beperkt te voederen naast goed ruwvoeder.
Maximum 150 à 200 g/dag/volwassen dier (ca+/- 50 kg).

Welzijnskorrel voor alpaca’s is verkrijgbaar in verpakkingen van 25 kg.

Groetjes,
Eleonora
Antwoord
Hoi Eleonora,

De korrel is ons niet bekend. Zijn er nog meer gegevens over deze korrel verkrijgbaar? De hoeveelheid en vooral de verhouding tussen de vitaminen en mineralen is namelijk heel belangrijk.
Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Ik was in de AVEVE en heb een foto gemaakt van de onderzijde van de zak. Helaas kan ik op de foto niet meer alles lezen. Ik weet ook niet precies waar ik op moet letten. Misschien kan ik deze foto's doormailen, zodat jullie kunnen zien of dit voer compleet is?
Of als iemand mij laat weten welke waarden belangrijk zijn, post ik deze hier even.

Groetjes,
Eleonora

(13-08-2013, 08:02 AM)Gert schreef: Hoi Eleonora,

De korrel is ons niet bekend. Zijn er nog meer gegevens over deze korrel verkrijgbaar? De hoeveelheid en vooral de verhouding tussen de vitaminen en mineralen is namelijk heel belangrijk.
Gert
Antwoord
Meer informatie over behoefte is ook op deze pagina te lezen.
De waarden in deze tabel gaat over de Hilkens brok.

Een andere brok (Alpamin) heeft deze waarden.

Dan kan je ze gaan vergelijken. Bekijk goed de eenheden en hoeveel gram brok die gegeven dient te worden. Enig verschil zal er zijn.

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)