Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Student Dierwetenschappen
Beste Alpacahouders,

Ik heb mij pas aangemeld op dit forum en zou mezelf graag even willen voorstellen.
Mijn naam is Christian Laurs en ik ben 20 jaar oud. De afgelopen 2 jaar heb ik diergeneeskunde in Antwerpen gestudeerd. Dit jaar ben ik geswitcht naar dierwetenschappen(zoötechniek/veeteelt) in Wageningen. Hier ben ik actief bij de studievereniging waar ik naast de sportcommissie ook in het bestuur van de ondervereniging SGSC zit. SGSC staat voor de Schapen en Geiten StudieClub, zoals de naam zegt focussen we ons op schapen en geiten maar eigenlijk zijn we ook bezig met andere kleine herkauwers. Zo dus ook alpaca's.
Twee jaar geleden ben ik zelf voor het eerst in contact gekomen met alpaca's op de alpacashow in Hapert. Ik was, vanzelfsprekend, meteen verkocht. Verder in mijn studie ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in alpaca's. Het hielp natuurlijk ook wel dat mijn professor(Jo Leroy) zeer geïnteresseerd was in kamelen en de promotor is geweest van Thijs Flahou.
Afgelopen week hebben we met de SGSC een buitenlandse excursie naar Engeland georganiseerd en hebben we o.a. ook de boerderij van Toft Alpaca's bezocht. Iets wat voor mij natuurlijk het hoogtepunt van de week was.
Helaas heb ik nog niet echt de 'hands-on' ervaring met alpaca's die ik graag zou willen. Nu moet ik voor mijn opleiding in juni 2 weken (80 uur) stage lopen op een bedrijf. Graag zou ik dit op een alpacafarm willen doen. Dus zou u het fijn vinden om 2 weken hulp te krijgen op uw bedrijf en denkt u mij iets te kunnen leren? Stuur mij een berichtje over een eventuele stageplek!
Antwoord

Berichten in dit topic
Student Dierwetenschappen - door Christian Laurs - 17-03-2014, 04:31 PM
RE: Student Dierwetenschappen - door Gert - 18-03-2014, 09:09 AM
RE: Student Dierwetenschappen - door Alpaca Flevoland - 18-03-2014, 09:30 AM
RE: Student Dierwetenschappen - door Christian Laurs - 20-03-2014, 06:10 PM
RE: Student Dierwetenschappen - door Gert - 21-03-2014, 12:37 PM
RE: Student Dierwetenschappen - door Floran - 28-03-2014, 11:20 AM
RE: Student Dierwetenschappen - door Christian Laurs - 09-04-2014, 05:09 PM
RE: Student Dierwetenschappen - door Floran - 24-04-2014, 05:51 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)