Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help ! Kans op openen Alpaca farm/boerderij- business case opzetten....
Hallo allemaal !
Ik ben Gina, en nieuw op dit forum.

Ik zal proberen in het kort te vertellen wat mij bezig houdt. Sinds een half jaar woon ik in een dorpje in de Zaanstreek met daarnaast een groene strook/polderland van minimaal zo'n 6,5 hectare. Wij als bewoners van het dorp hebben inspraak op de inrichting daarvan. Het mag blijven wat het nu is , maar het mag ook een andere bestemming krijgen , zolang iedereen daar maar van kan genieten / profiteren en het de omgevingsschoonheid niet schaadt. Met andere woorden ,het mag van alles zijn , zolang er bijv maar geen hordes auto's dit gebied overspoelen tot in de late uurtjes of het gebied vervuilt raakt...
Ik loop al tijden met het idee van een alpaca farm rond. Of een combinatie met kinderboerderij , leerboerderij of zorgboerderij . Niet te groot , niet om rijk van te worden of om volledig rond van te komen , maar simpelweg omdat ik me erin kan vinden en het in mijn huidige leefomstandigheden eindelijk mogelijk is deze droom na te jagen! Ik wil al mn hele leven graag met dieren werken maar geen vleesboer zijn , daarnaast zou ik heel graag ook iets met en voor mensen willen doen . Dus een kinderboerderij of een zorgboerderij is de ideale combinatie. Wij hebben in het dorp al een zorgboerderij die toegespitst is op dementerende bejaarden en kinderen met gedragsproblemen . Echter houden zij zich vooral bezig met de moestuin , en ik zie mijn alpaca farm als een perfecte aanvulling hierop.
Ik heb mijn idee geopperd aan het bestuur, en zij zagen er wel wat in! Ik natuurlijk hartstikke blij en lichtelijk verbaasd dat deze kans zich voordoet Wink
Nu moet ik dus een business case maken ! Ik heb weinig ervaring helaas op dat vlak en wat ik nu zoek is iemand of meerdere personen die me daarbij misschien op weg kunnen helpen . Het zou zo jammer zijn als ik de eventuele kans op zo'n mooie onderneming misloop omdat ik een beetje ervaring en begeleiding daarin mis. Ik kom uit een gezin van zelfstandige ondernemers, dus in ieder geval ben ik me er redelijk bewust van dat het niet makkelijk gaat worden. Maar dat houdt me niet tegen ! Hoe zet ik een goeie business case op ? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik overtuigend overkom ? Ikzelf ben er allang van overtuigd dat het een geslaagd project kan worden waar de hele omgeving van mee mag komen genieten , maar nu nog de feiten op papier ....

Alvast bedankt !
Antwoord

Berichten in dit topic
Help ! Kans op openen Alpaca farm/boerderij- business case opzetten.... - door Gina - 29-06-2013, 03:22 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)