Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alpacas in Spanje
Beste allemaal, 

Ik was op zoek naar een leuke Nederlandstalige alpaca-Facebookgroep, maar die lijken niet te bestaan? Zo kwam ik uiteindelijk toch op dit forum terecht. Blij het gevonden te hebben :-) 

Ik ben Sandrine, en woon samen met mijn (Amsterdamse) man in het binnenland van Spanje, een beetje in the middle of nowhere (maar tegelijk maar 5 minuten van het dorp met de auto). Ons land bestaat voornamelijk uit amandel- en olijfbomen; traditioneel wordt de grond hier om de paar weken helemaal omgeploegd. Wij doen graag een beetje anders, en zochten gewoon dieren om het gras rond de bomen kort te houden... 
Volgende week krijgen we onze eerste alpacas. Een paar weken eerder dan verwacht (en een paar maanden later dan afgesproken) - typisch Spaans ;-) Het zijn 3 vrouwtjes en een kleintje (heten ze in het Nederlands ook gewoon hembra en cria?). 

De stal is klaar, omheining wordt momenteel afgewerkt, voerruif vanmiddag opgehaald, we hebben een badje voorzien voor water (vangt meteen ook regenwater op). Hooi komt deze week nog, voor het samenstellen van een EHBO-kit hebben we ook deze week een afspraak bij de lokale dierenapotheek. 

Met voer zijn we nog wat in de war; we vinden overal informatie over wat het voer moet bevatten, maar heel weinig mensen lijken echt brokken of een gemengd voer voor alpacas te geven. Klopt dit, is het handigst om gewoon zelf voer samen te stellen? 

Ook de halsters zijn nog een dingetje - we begrijpen dat die op maat gekocht horen te worden, maar we hebben nog geen idee welke maten onze meisjes hebben. Of of ze uberhaupt halster getraind zijn... 

Hebben jullie nog bepaalde tips voor een hele nieuwbakken alpaca-houder?
Antwoord

Berichten in dit topic
Alpacas in Spanje - door drine - 01-07-2017, 10:37 AM
RE: Alpacas in Spanje - door Gert - 02-07-2017, 02:58 PM
RE: Alpacas in Spanje - door emhabee - 25-09-2017, 07:11 PM
RE: Alpacas in Spanje - door emhabee - 25-09-2017, 07:22 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)