Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moeder dood!! baby alpaca 1,5 week oud! hoe nu verder?
Beste allemaal,

Wij hebben een baby alpaca van anderhalve week oud nu. Hij heeft anderhalve week bij zijn moeder kunnen drinken. Nu is de moeder helaas vanochtend overleden. Waarschijnlijk aan ouderdom. Nu hebben we hem vandaag wel al uit de fles kunnen laten drinken met bies (speciaal voor alpacas). Hier heeft ze in totaal al ongeveer 300 ml van op. Nu vraag ik me af: hoeveel moet hij per dag drinken? (10% van zijn lichaamsgewicht?) geloof dat hij ong. 6 kilo weegt dus gaat dat de goede kant op. Maar wat is er verder slim om te doen of aan te raden voor de verzorging? Hij staat nu namelijk in de achtertuin. Maar wel alleen. Dit omdat hij niet geboren is bij onze eigen (mannetjes) alpacas?... Ik sta open voor alle tips/tricks die ons kunnen helpen met het opvoeden van deze kleine. (ook vroeg ik mij af wat de overlevings kans ongeveer is voor een alpaca van 1,5 week, en na hoeveel tijd je er van uit kan gaan dat het goed is)

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Tim Boerboom.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord

Berichten in dit topic
Moeder dood!! baby alpaca 1,5 week oud! hoe nu verder? - door boerboom - 30-06-2012, 12:50 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)