Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moeder geeft niet genoeg melk
Door de wintermaanden is een van de alpaca's op de hobbyboerderij waar ik woon minder melk gaan produceren. Ze werden wel bijgevoerd met extra kuilvoer & brok maar blijkbaar heeft zij daar nog te weinig van gehad ofzo, want de melkproductie bleek bijna nihil te zijn.
Alpaca's lopen hier gewoon het hele jaar door buiten, maar kunnen naar binnen wanneer ze dat willen, waar ze ook extra voer en water krijgen.

Helaas kregen we te laat door dat het jong te weinig melk kreeg en was het ook al te laat op het moment dat we het probeerden bij te voeren (accepteerde geen fles en kregen ook niets anders naar binnen). Hij was al overleden voor de dierenarts erbij kon komen.

Nu vroeg ik mij af hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen, we gaven de moeder genoeg gelegenheid om extra voer te eten.
Ik controleer alle jongen (en ouderen) nu regelmatig, maar mocht ik er weer 1 tegen komen die vermagert, of waarvan de moeder geen melk meer geeft, wat kan ik er dan aan doen om het jong toch genoeg voeding binnen te laten krijgen?
Antwoord

Berichten in dit topic
Moeder geeft niet genoeg melk - door Esthar - 05-02-2010, 11:54 PM
RE: Moeder geeft niet genoeg melk - door snoesel - 06-02-2010, 11:58 PM
RE: Moeder geeft niet genoeg melk - door Heuveltje33 - 08-02-2010, 09:29 PM
RE: Moeder geeft niet genoeg melk - door albert - 01-09-2010, 01:20 AM
RE: Moeder geeft niet genoeg melk - door anniekvandijk - 29-06-2013, 07:41 PM
RE: Moeder geeft niet genoeg melk - door Gert - 30-06-2013, 12:34 PM
RE: Moeder geeft niet genoeg melk - door anniekvandijk - 04-07-2013, 03:08 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)