Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
Hoi, wij zijn Toin en Wim uit Santa Comba Dao in midden Portugal, wij wonen op een quinta met 2 hectare grond, voornamelijk gras en andere lage vegetatie. Om de begroeing een beetje onder te knie te kunnen houden en voor de gezelligheid overwegen we om wat grazers in te zetten.
Ik hoop op dit forum te weten te komen of alpaca`s een optie voor ons zijn.
Antwoord
Hoi Toin en Wim,

Welkom op dit forum.
In Spanje worden er ook alpaca's gehouden, dus lijkt het mij voor Portugal ook geen probleem deze dieren te houden. Het is een gehard dier dat eigenlijk wereldwijd zich kan aanpassen aan zijn omgeving.
Wat voor vegetatie komt er nog meer voor in de weilanden?

Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
(25-03-2013, 03:02 PM)Gert schreef: Hoi Toin en Wim,

Welkom op dit forum.
In Spanje worden er ook alpaca's gehouden, dus lijkt het mij voor Portugal ook geen probleem deze dieren te houden. Het is een gehard dier dat eigenlijk wereldwijd zich kan aanpassen aan zijn omgeving.
Wat voor vegetatie komt er nog meer voor in de weilanden?

Gert

Het is een terrein waarop de oude eigenaar paarden liet lopen en voordat wij het omheind hebben ook af en toe een schaapskudde kwam.
Naast gras is er ook lavendel, klaver, rozemarijn en allerlei veldbloemen.
Ook op de vochtiger grond veel vogelmuur waar de kippen gek op zijn.
Is het niet zo dat de alpaca zelf bepaald wat hij kan eten en wat niet?
Je zou denken dat de herders in de Andes ook niet ieder stukje grond onkruidvrij maken voor ze hun dieren daar laten lopen. Is het zo dat de alpaca de schadelijke planten laat staan totdat er niets anders meer te eten is? Zou ons klimaat hier problemen opleveren? De winters zijn nat met dagtemperaturen van +5 tot + 12 graden en nachttemperaturen van min4 tot plus5. Sinds begin October is er hier veel regen geweest en normaliter vanaf Mei tot October op een enkele onweersbui na droog.
De hoogste dagtemperatuur die wij hier hebben gehad sinds we hier wonen is 35 graden maar omdat we aan een rivier wonen staat er dan altijd een windje.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)