Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Agressieve alpaca
Goede avond,

In mijn volgende topic vroeg ik of dat het verblijf wat ik heb voor mijn alpaca’s voldoende was en naar hun zin was.  Nu heb ik mijn alpacas  opgehaald. Het zijn twee mannetjes van vijf à zes jaar oud. Echter is er een mannetje bij die steeds op het andere moment kruipt.  Het mannetje wat wij hebben byt echter in onze truien of jassen.  Ook komende twee mannetjes Best hevig op ons afgelopen als wij in het verblijf zijn. Nu zie ik ook de mannetjes bovenop elkaar kruipen alsof dat het een mannetje en een vrouwtje is. Ik kan echter niet goed zien of het daadwerkelijk ook twee mannetjes zijn. Van de bruine weet ik het zeker maar van de andere niet ( camel kleur ).  Ik ben gisteren op gaan halen in Drenthe, dat was een rit van drieënhalf uur heen en drie een half uur terug 

Mijn vraag is nu waarom kan het zo zijn dat het bruine mannetje zo hevig is op ons en op het andere mannetje, als het een mannetje is. Ik dacht dat opa Cashele vriendelijke dieren waren en totaal niet agressief en niet beten of trappen we richting mensen. Ook Blazen ze met hun neus richting ons en gingen we een staartje omhoog en hun oren in hun nek. 

Kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag waarom een hengst ons bijt en waarom ze zo op elkaar liggen als het toch twee mannetjes zijn? Ik hoor graag van jullie

Vriendelijke groet
Antwoord
Ik weet ondertussen dat het 2 mannetjes zijn. Echter blijven ze beide hun oren in hun nek leggen. De bruine bijt ook, het is niet hard, maar echt prettig is anders. Ook kom hij best in je face op je af en loopt tegen je aan zoals een kat. Kunnen alpacas echt agressief zijn en mensen sirieuze verwondingen aanbrengen ? Ik ben banger dat ze mij bijten en op me springen dan dat ze bijvoorbeeld mij een trap geven.

Ik hoor graag of dit gewoon gedrag is tegenover mensen en of dat het misschien mindert als ik ze laat ruinen ?
Antwoord
Als je hengsten op deze leeftijd laat ruinen zal het gedrag niet veel meer veranderen. Het gedrag lijkt overigens erg veel op het berserk male syndrome.
Was dit gedrag ook tijdens een bezoek aan de vorige eigenaar? Of is er geen bezoek vooraf gegaan aan de koop van deze dieren?
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Tegen de vorige eigenaar deden ze in het begin ook een beetje bijten maar dat deden ze na verloop van tijd niet meer. Tijdens de koop waren ze lief en na het transport toen ze in de wei gingen ook. Gisteren waren ze nou ook weer super lief dus ik snap er niks van. Ze komen best wel in je face en leggen altijd hun oren in hun nek. Ook zitten ze best vaak op elkaar maar het zijn 2 mannetjes dus ik vind het zo raar.

Misschien weet iemand of dat normaal is dat 2 mannen alpacas zo heel erg homo kunnen zijn?
Is het berserk male syndroom te veranderen? Heb ze nl gekocht van iemand die een camping had.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)