Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hallo allemaal
hallo,

Ik ben 14 jaar en heb sinds een week 2 zwarte alpaca's (drachtige merrie met hengsteveulen) waar ik 2 jaar naar gezocht heb. ik woon op een melkveebedrijf en heb dus al vele dieren gehad, ben van plan om intensief naar betere kwaliteit te fokken.

grtjs Stef
Antwoord
Hoi Stef,

Wat leuk! Een goed begin met een alpaca kudde is natuurlijk het halve werk Smile Wil je zwarte alpaca's gaan fokken?

Groetjes, Anniek
Antwoord
hallo aniek,

Zwart is wel de bedoeling maar heb ik nu volgend jaar een wit merrieveulen zal ik dat ook wel houden om sneller te groeien.
De merrrie is nu wel drachtig verkocht van een witte hengst maar anders had ik volgend jaar nog geen veulen.

grtjs Stef
Antwoord
Veel succes Stef met de alpaca fokkerij en welkom op dit forum. Hopenlijk kan je hier het een en andere leren.

Groetjes,
Gert
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
(30-10-2012, 06:34 PM)Stef schreef: hallo aniek,

Zwart is wel de bedoeling maar heb ik nu volgend jaar een wit merrieveulen zal ik dat ook wel houden om sneller te groeien.
De merrrie is nu wel drachtig verkocht van een witte hengst maar anders had ik volgend jaar nog geen veulen.

grtjs Stef

Een wit veulen bij een zwarte merrie is wel een leuk gezicht Smile Er kan van alles uit komen als je een zwarte en witte kruist, dus dat wordt spannend!
Antwoord
Voor wat het waard is:
http://alpacas.com/Resources/ColorCalcForm.aspx

mvg Alain
Antwoord
(10-11-2012, 12:22 PM)pure suri schreef: Voor wat het waard is:
http://alpacas.com/Resources/ColorCalcForm.aspx

mvg Alain

Inderdaad Alain, dit is een leuke link om te zien wat voor mogelijke kleuren er uit een bepaalde combinatie van vader en moeder komen.
Vele mogelijkheden dus wanneer je de combinatie van Stef neemt. Heb ik het goed begrepen wanneer donker dominant is over licht gekleurde dieren?
Kennis is macht, kennis delen is Kracht.
website: alpaca-ranch.nl
webshop: www.alpaca-shop.eu
Antwoord
Inderdaad Gert,volgens hun zal je wanneer je een witte hengst met een gekleurde merrie kruist een erg groot pct op gekleurde cria's hebben.Black on black 80pct black .
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)