Alpaca forum
Wat is het beste medium om alpaca's te verkopen? - Afdrukversie

+- Alpaca forum (http://forum.alpaca-ranch.nl)
+-- Forum: Discussie platform (http://forum.alpaca-ranch.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Marketing en management (http://forum.alpaca-ranch.nl/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Wat is het beste medium om alpaca's te verkopen? (/showthread.php?tid=84)

Wat is het beste medium om alpaca's te verkopen? - Alpacas of the Lowlands - 10-03-2010

[attachment=22]Volgend jaar hebben ook wij waarschijnlijk wat alpaca's (2011) die we willen verkopen. Hoe doen jullie dat? Via marktplaats of speciale magazines aanbieden? Of via via contact...
Ben wel geïnteresseerd hoe je de hoogkwalitatieve dieren het beste kan verkopen / aanbieden.
Wil eigenlijk ook geen "aanbieding via marktplaats" doen.
Groet en bedankt alvast voor de antwoorden,
Leo

RE: Wat is het beste medium om alpaca's te verkopen? - Gert - 14-03-2010

(10-03-2010, 10:07 PM)Alpacas of the Lowlands schreef: Ben wel geïnteresseerd hoe je de hoogkwalitatieve dieren het beste kan verkopen / aanbieden.
Wil eigenlijk ook geen "aanbieding via marktplaats" doen.
Leo

Hoi Leo,

Het belangrijkste om je dieren te kunnen verkopen is natuurlijk dat jezelf bekend bent onder de fokkers. Als men niet weet wie je bent komen ze ook niet om bij je te kopen. Dus promoot jezelf door deel te nemen aan shows (een prijsje winnen helpt ook voor je promotie), zorg dat je een website hebt met daarin duidelijk je contactgegevens en vertel wie je bent. Er zijn natuurlijk nog -tig mogelijkheden te noemen om 'bekend' te worden.

Wat is jouw reden om geen aanbieding via marktplaats te doen?
(doen wij overigens ook niet!)

RE: Wat is het beste medium om alpaca's te verkopen? - Alpacas of the Lowlands - 15-03-2010

[attachment=29]Ik denk dat marktplaats mensen (potentiele kopers) afschrikt als ik de prijzen erop zet die ik graag voor de alpaca's wil hebben. Ik ben eigenlijk van mening dat wij (Lowlands) de alpaca's al te goedkoop aanbieden. Als ik kijk wat wij voor de alpaca's hebben betaald, dat durf ik in Nederland niet eens te zeggen, laat staan vragen aan anderen. Ik vind het heel veel geld! Verder vind ik onze alpaca's een exclusief product wat ik niet 1,2,3 op marktplaats wil aanbieden, maar ik twijfel wel voor de toekomst.

Ik neem aan dat serieuze fokkers ons ooit wel gaan vinden.
We hebben nu ook nog geen top kwaliteit alpaca's te koop (we hebben ze natuurlijk wel, maar die worden niet verkocht, anders ben ik weer bij af!).
Marieke heeft 1 iemand belooft een alpacamerrietje te verkopen (maar dat vind ik dus echt zonde - we zijn nog in opbouw en is een leuke merrie en ze heeft mijn inziens heeeelll weinig geld gevraagd).

Prijzen hebben we wel al gewonnen. 1e show, 2 dieren mee en 3 eerste prijzen (Grandchampion kleur, 2 x 1e in klasse en 1e in kleurklasse fleece). Ha, ha... daar ligt het niet aan. Verder nog 2 x aan andere vachtshow meegedaan in buitenland (Engeland en Duitsland) en alle keren 1ste of 2de prijzen. Denk niet dat we dit in Hapert kunnen evenaren... (maar dat hoeft ook niet!). Ik gun iedereen een leuke prijs!

Ook hebben we een blog via Levende Have en een engelstalige weblog. Maar ik vraag me af of dit wel zin heeft. Volgens mij kent bijna niemand ons, ha, ha... Onze website is nog niet ingevuld (veelsteveel werk op dit moment).

Voorlopig zitten we nog niet vol met alpaca's. We hebben nu zo'n 30 dieren, waarvan 23 merries. Ik wil groeien naar zo'n 50 merries. Dus... (moet nu ook eens echt in Nederland gaan rondkijken, want hier lopen ook al erg "leuke" dieren rond).

Groetjes en tot forum...,
Leo