Alpaca forum
Fototopic. - Afdrukversie

+- Alpaca forum (http://forum.alpaca-ranch.nl)
+-- Forum: Gebruikers platform (http://forum.alpaca-ranch.nl/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Forum: Nieuwe ideeën voor dit forum (http://forum.alpaca-ranch.nl/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Topic: Fototopic. (/showthread.php?tid=343)

Fototopic. - jeannetteTim - 13-08-2013

Is het misschien een leuk idee om en fototopic te maken zodat we onze Alpaca's kunnen laten zien? Ik ben best trots op ze en show ze graag, ik kan me zo voorstellen dat anderen dit ook hebben. Ook is het voor de beginners misschien leuk om te zien hoe andere Alpaca's gehuisvest zijn. Altijd leuk om nieuwe ideeën op te doen.

RE: Fototopic. - anniekvandijk - 14-08-2013

Hoi jeanetteTim,

Op zich een leuk idee! Misschien wel handig om het fototopic in categorien in te delen? Anders krijg je alleen heel veel foto's. Dus bijvoorbeeld een categorie foto's huisvesting.

RE: Fototopic. - Gert - 08-09-2013

Op zich leuk idee inderdaad, ik weet echter niet wat dit gaat doen met e hoeveelheid bestanden die op dit forum opgeslagen kan worden, daar moet ik even onderzoek naar doen.

Voegt het overigens iets waardevols toe aan dit forum? Indien je extra informatie over het houden van alpaca's hiermee kunt verkrijgen is het uiteraard prima. Maar dan kan je ook bij desbetreffend onderwerp in het huidige forum even een foto plaatsen of vragen naar voorbeelden van andere fokkers als je ideeën wilt hoe anderen iets hebben gerealiseerd.

Gert

RE: Fototopic. - jeannetteTim - 12-09-2013

Ik weet niet hoe de anderen hier over denken maar ik denk dat het best waardevol kan zijn. Ik noemde hierboven al bijv. huisvesting. Het is best handig om als nieuweling te kunnen zien hoe bijv. de stal er bij een ander uit ziet. Je kunt bij het zien van verschillende foto's vaak leuke/goeie ideeën opdoen waar je zelf misschien niet op zou komen. Hetzelfde geldt voor een omheining, voerbakken, watervoorziening etc. Ook denk ik aan kleine verwondingen of bepaalde huiduitslag o.i.d. Het is uiteraard niet de bedoeling om op de stoel van de veearts te gaan zitten maar soms kan een advies van een ervaren iemand een hoop ongerustheid weghalen. Hierbij kan een foto best makkelijk zijn.
Naast dit alles is het misschien ook gewoon leuk om er een beeld bij te hebben als iemand iets leuks, moois, spannends of verdrietigs over zijn/haar Alpaca('s) heeft te vertellen.

Ik wist trouwens niet dat dat mocht, een foto bij een onderwerp te plaatsen, ik was het nl. nog niet tegen gekomen. Maar als dat mogelijk is dan is een aparte topic misschien inderdaad overbodig.

RE: Fototopic. - Gert - 12-09-2013

Om het forum overzichtelijk te houden lijkt het me verstandiger om de foto's gewoon bij de discussie zelf te houden. Je kunt foto's of bijlagen toevoegen als je wilt. Het is uiteraard wel van belang dat de foto's iets te maken heeft met de discussie.

Vraag desnoods derden om voorbeelden om op die manier verduidelijking te krijgen.

Succes.

RE: Fototopic. - jeannetteTim - 13-09-2013

Okee, duidelijk. Dank je wel.