Alpaca forum
oppervlakte weide - Afdrukversie

+- Alpaca forum (http://forum.alpaca-ranch.nl)
+-- Forum: Discussie platform (http://forum.alpaca-ranch.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Huisvesting en apparatuur (http://forum.alpaca-ranch.nl/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: oppervlakte weide (/showthread.php?tid=236)

oppervlakte weide - Blanki - 20-12-2011

Kan iemand mijn vertellen wat de minimumgrootte moet zijn voor 1 Alpaca?

Ik zal waarschijnlijk binnenkort eentje krijgen en weet niet goed hoe ik het moet verzorgen en of het mogelijk is dit te verzorgen.
Ook alle andere info is welkom.

RE: oppervlakte weide - Gert - 21-12-2011

Hoi Blanki,

Het is verstandig eerst wat meer informatie in te winnen alvorens je een alpaca krijgt. Overigens moet je er minimaal 2 alpaca's bij elkaar zetten omdat het echte kuddedieren zijn. Als je een alpaca uit een kudde haalt en alleen zet kan het zijn dat het van eenzaamheid wegkwijnt. Basis informatie is op elke website van alpacafokkers wel te lezen. Een bezoek aan een fokker is ook zeker aan te raden. Denk niet te licht over het houden van alpaca's want het zijn bijzondere dieren!

Gert

RE: oppervlakte weide - Alpacaoord-kevin - 23-12-2011

Hallo Blanki,

Waar woon je? Misscien kunnen we helpen om je in contact te brengen met een fokker voor een introductie/info gesprekje? Dan kan deze fokker je gelijk enkele aandachtspunten zoals nagels, tanden etc laten zien, zodat je de middelen en kennis hebt om goed voor de dieren te zorgen.

Onder andere op de site van Alpacaranch, maar ook op onze site (alpacaoord.nl) kun je ook een hoop informatie vinden.

Hartelijke groet,

Kevin
AlpacaOord
Vlakbij Steenwijk, OV

RE: oppervlakte weide - Blanki - 07-01-2012

(23-12-2011, 05:21 PM)Alpacaoord-kevin schreef: Hallo Blanki,

Waar woon je? Misscien kunnen we helpen om je in contact te brengen met een fokker voor een introductie/info gesprekje? Dan kan deze fokker je gelijk enkele aandachtspunten zoals nagels, tanden etc laten zien, zodat je de middelen en kennis hebt om goed voor de dieren te zorgen.

Onder andere op de site van Alpacaranch, maar ook op onze site (alpacaoord.nl) kun je ook een hoop informatie vinden.

Hartelijke groet,

Kevin
AlpacaOord
Vlakbij Steenwijk, OV

Ik woon in Kortenberg, tegen Leuven (Belgie).
(21-12-2011, 02:27 AM)Gert schreef: Hoi Blanki,

Het is verstandig eerst wat meer informatie in te winnen alvorens je een alpaca krijgt. Overigens moet je er minimaal 2 alpaca's bij elkaar zetten omdat het echte kuddedieren zijn. Als je een alpaca uit een kudde haalt en alleen zet kan het zijn dat het van eenzaamheid wegkwijnt. Basis informatie is op elke website van alpacafokkers wel te lezen. Een bezoek aan een fokker is ook zeker aan te raden. Denk niet te licht over het houden van alpaca's want het zijn bijzondere dieren!

Gert

Momenteel staat hij bij 2 schapen en 1 pony. Dus in mijn ogen staat hij ook "alleen", wat zijn soort dat betreft. Ik er zeker niet licht over, want ik wil het beste voor dat dier.