Alpaca forum

Volledige versie: Carpool
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Voor alpaca shows en andere gelegenheden worden er veel alpaca's vervoerd. Dat kost handen vol geld, voor buitenlanders die naar Nederland komen en zeker voor Nederlanders die met hun dieren over de grens willen. Om deze extreem hoge kosten te kunnen delen en om het milieu te sparen zouden we eens na kunnen denken over carpoolen. Een eerste aanzet op:
http://www.bamby.nl/wordpress/?page_id=666

Groet Albert
Carpoolen over een lange afstand (bv naar het buitenland) is niet zo'n gek idee, maar Nederland is zo klein en in verhouding wordt er zo weinig met deze dieren gereden dat het moeilijk wordt een combinatie bij elkaar te krijgen. Misschien handig om samen met de buren naar een show te rijden, dat gebeurd inderdaad al.

Gert
Hoi Albert,

Een goed initiatief! Ik geloof dat er echt wel animo voor is. Wij proberen met onze alpaca-vrienden afspraken te maken voor dit soort zaken. Maar soms weet je niet wie toevallig dezelfde kant op moet. Dan is jouw idee erg handig!
Ja klopt wel Gert, van Groningen naar Limburg retour is nu hooguit nog 10 minuten. Ben zelf nog niet zo op de hoogte van het beaming transport. Wist eigenlijk ook niet dat het met alpaca's ook al gaat. Verder zijn er meer beren op de weg van bijvoorbeeld België naar Assen. En waarom zou je niet samen met een andere alpaca houder met een merrie naar dezelfde hengst gaan, ook al is het maar een paar honderd kilometer of minder?
Verder is het doodzonde dat er verstandige mensen zijn die wel zonnnepanelen op hun dak leggen maar niet malen om enkele duizenden kilometers meer. Jammer.
Anniek het gaat mij niet zozeer om het zelf te doen. Ik zie dat je interesse hebt. Misschien iets voor jou?

(14-08-2013, 09:25 PM)anniekvandijk schreef: [ -> ]Hoi Albert,

Een goed initiatief! Ik geloof dat er echt wel animo voor is. Wij proberen met onze alpaca-vrienden afspraken te maken voor dit soort zaken. Maar soms weet je niet wie toevallig dezelfde kant op moet. Dan is jouw idee erg handig!

Anniek het gaat mij niet zozeer om het zelf te doen. Ik zie dat je interesse hebt. Misschien iets voor jou?

(13-08-2013, 08:09 AM)Gert schreef: [ -> ]Carpoolen over een lange afstand (bv naar het buitenland) is niet zo'n gek idee, maar Nederland is zo klein en in verhouding wordt er zo weinig met deze dieren gereden dat het moeilijk wordt een combinatie bij elkaar te krijgen. Misschien handig om samen met de buren naar een show te rijden, dat gebeurd inderdaad al.

Gert

Ja klopt wel Gert, van Groningen naar Limburg retour is nu hooguit nog 10 minuten. Ben zelf nog niet zo op de hoogte van het beaming transport. Wist eigenlijk ook niet dat het met alpaca's ook al gaat. Verder zijn er meer beren op de weg van bijvoorbeeld België naar Assen. En waarom zou je niet samen met een andere alpaca houder met een merrie naar dezelfde hengst gaan, ook al is het maar een paar honderd kilometer of minder?
Verder is het doodzonde dat er verstandige mensen zijn die wel zonnnepanelen op hun dak leggen maar niet malen om enkele duizenden kilometers meer. Jammer.
Hoi Albert,

Heb ik je plan van tafel geveegd??? Dacht het toch niet!
Wat bedoel je overigens met "beaming transport"?
Ik heb toch ook aangegeven dat samen naar de show rijden een optie is? Dan weet je zeker dat we allemaal dezelfde kant op gaan en is een afspraak tot carpoolen zo gemaakt. Maar de rest van het jaar? Ik wens je veel succes, ben benieuwd!

Als je wilt kan je op dit forum een discussie starten om mensen bij elkaar te brengen.

Gert
(17-08-2013, 10:10 PM)Gert schreef: [ -> ]Hoi Albert,

Heb ik je plan van tafel geveegd??? Dacht het toch niet!
Wat bedoel je overigens met "beaming transport"?
Ik heb toch ook aangegeven dat samen naar de show rijden een optie is? Dan weet je zeker dat we allemaal dezelfde kant op gaan en is een afspraak tot carpoolen zo gemaakt. Maar de rest van het jaar? Ik wens je veel succes, ben benieuwd!

Als je wilt kan je op dit forum een discussie starten om mensen bij elkaar te brengen.

Gert
Hoi Gert,

Beaming transport is een grapje. Stamt uit de zestiger jaren toen Star-trek Enterprise een populaire TV serie was. Vóór jouw tijd. Voor de rest blijf ik het gewoon proberen en bedankt voor het aanbod om op dit forum een discussie te starten om mensen bij elkaar te brengen. Ga ik zeker gebruik van maken. Al zou het alléén al zijn om mijn eigen dier ergens te krijgen zonder zelf te hoeven rijden.

Albert
Het zou toch mooi zijn dat als er een transporteur zou zijn die bijvoorbeeld alle dieren die naar de show gaan in Assen (en een gezondheidsverklaring hebben) met een grote vrachtwagen op vrijdag komt ophalen in België die uitgevoerd mogen worden en dan verder in zuid en midden Nederland nog wat dieren ophaalt om naar Assen te brengen en ook paar mensen meeneemt die met alpaca's kunnen omgaan. Zou dan veel bureaucratie omzeilen en ook kosten besparen. Deze transporteur moet dan ook de terugreis verzorgen op zondag of maandag. De transportkosten en verzorgingskosten dan delen. Bijvoorbeeld € 1000 of € 2000 delen door 100 alpaca's is dan max 20€ per dier. Nou ja als je maar een paar dieren hebt en je hoeft de trailer niet mee te nemen? Scheelt een hoop benzine. Iemand interesse?

(21-08-2013, 02:47 AM)albert schreef: [ -> ]Het zou toch mooi zijn dat als er een transporteur zou zijn die bijvoorbeeld alle dieren die naar de show gaan in Assen (en een gezondheidsverklaring hebben) met een grote vrachtwagen op vrijdag komt ophalen in België die uitgevoerd mogen worden en dan verder in zuid en midden Nederland nog wat dieren ophaalt om naar Assen te brengen en ook paar mensen meeneemt die met alpaca's kunnen omgaan en de chipnummers opnemen en bevestigen. Zou dan veel bureaucratie omzeilen en ook kosten besparen. Deze transporteur moet dan ook de terugreis verzorgen op zondag of maandag. De transportkosten en verzorgingskosten dan delen. Bijvoorbeeld € 1000 of € 2000 delen door 100 alpaca's is dan max 20€ per dier. Nou ja als je maar een paar dieren hebt en je hoeft de trailer niet mee te nemen? Scheelt een hoop benzine. Iemand interesse? Hier melden of bij alpacapoolen@gmail.com