Alpaca forum

Volledige versie: geen crimp
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
hallo allemaal,

Ik ben gisteren voor het eerst naar de wol van mijn alpaca's gaan kijken nu blijkt dat er geen crimp in zit. ik vraag mij af of dat bij de meeste alpaca's is of dat het erg zeldzaam is en of dat er makkelijk uit te fokken valt.
Hoi Stef. leuk dat je zo geinteresseerd bent in alpaca's. Ga je komend weekeinde naar de alpacashow in Assen?
Hier zijn vele mensen die je een beetje op weg kunnen helpen met zaken als wolanalyse, vererving, verzorging etc.
Kom gerust ook even bij onze kraam langswaaien!

Heb je al een wolanalyse laten doen van je vachtjes? sowieso een aanrader. Dan krijg je ook een meting van het aantal crimps per inch. op basis van die meting kan je iets zeggen over de crimp in de wol van je alpaca.

Groetjes, Kevin
AlpacaOord
hallo kevin,

in assen zal ik spijtig genoeg niet geraken omdat het 3uur rijden van bij ons is.

grtjs Stef
Hoi Stef,

Je moet wel rekening houden dat je zwarte alpaca's hebt en die vertonen nu eenmaal veel minder crimp dan een witte merrie waarvan de wolkwaliteit over het algemeen beter is. Ook oudere dieren vertonen minder crimp.

bedankt voor de info

grtjs stef