Alpaca forum

Volledige versie: voorstellen vanuit Peru
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hallo,

Ik ben Ellen en sinds juni 2007 hebben wij een alpaca merrie en hengst aangeschaft in Belgie om op die manier een stukje Andescultuur bij ons dichterbij te hebben sinds Bolivia mijn tweede thuisland is.

Momenteel wonen wij in Lima en mijn doel is nog steeds om tijdens mijn verblijf hier uit te vinden hoe de lokale bevolking met alpaca's omgaan en hoe de wol verwerkt wordt tot producten. Ik wil vooral leren hoe wol gekleurd kan worden op natuurlijke basis, zonder chemische middelen. Binnenkort ga ik naar Puno en ik meen me te herinneren dat Alpaca Ranch contacten had met een alpacahouder in Puno. Ik hoop via dit forum hier ook veel over bij te leren.

Saludos! Ellen
Hoi Ellen,

Ten eerste welkom op het Alpaca Forum.

We hebben binnenkort (21 april) weer een workshop waarbij Lisette Verkerk en Octavio Puma Cruz laten zien hoe de peruaanse gemeenschap leven met alpaca's en hoe de wol verwerkt wordt tot dagelijkse produkten. Octavio komt van oorsprong uit Huacahuasi, een kleine dorpsgemeenschap in de hooglanden van Peru op 3750 m hoogte.
Lisette en Octavio organiseren onder de naam Puma Trekking elk jaar trektochten door Peru en laten daarbij zien hoe wol wordt verwerkt en gekleurd etc.

Je kunt 21 april kennis met hun maken op de Alpaca-Ranch in Meeden. Binnenkort zal hierover meer informatie rond gestuurd worden via onze nieuwsbrief.